Over telefonisch werk

In Nederland werken meer dan 190.000 mensen in de callcenter branche. Begrijpelijk, want deze branche heeft veel te bieden:

  • Uitdaging: Contactcenter werk biedt een uitdaging door de veelzijdigheid van projecten. Er zijn namelijk verschillende soorten projecten binnen deze branche te onderscheiden. Zo kun je aan de slag verkoper aan de slag op een commercieel project, of als service verlener bij een klantenservice afdeling. Bovendien in een combinatie ook mogelijk in een inbound sales functie.
  • Rooster: De functies zijn meestal flexibel in te delen en werken in de avonden en weekenden is vaak mogelijk. Het is dan ook goed te combineren met een studie of gezinsleven.
  • Training & begeleiding: De callcenters zijn professionele partijen, die bereid zijn te investeren in jou door middel van training, begeleiding en het aanbieden van opleidingen.
  • Lange termijn: Het is een interessante branche met veel (doorgroei-) mogelijkheden, en hiermee ook voor de lange termijn interessant.
  • Arbeidsvoorwaarden: De arbeidsvoorwaarden zijn vaak erg goed. Je verdient een goed basissalaris en veelal is er een mogelijkheid tot het verdienen van interessante bonussen.

Callcenterwerk kent grofweg een viertal facetten:

  • Outbound B2C: Als callagent B2C benader je consumenten om aanbiedingen te doen voor uiteenlopende producten of diensten. Door middel van een leuk verkoopgesprek probeer je potentiële klanten op een zo origineel mogelijke wijze te interesseren voor deze aanbiedingen.
  • Outbound B2B: Als telefonisch verkoper B2B benader je de zakelijke markt namens diverse opdrachtgevers. Door middel van goede gesprekstechnieken en het goed weten in te spelen op de klantbehoefte is het jouw doel om afspraken te maken voor de buitendienst.
  • Klantenservice: als klantenservice medewerker ben jij het eerste aanspreekpunt voor klanten met uiteenlopende vragen en problemen. Een correcte afhandeling is altijd van belang en wanneer mogelijk, kun je deze tevreden klant nog een interessante aanbieding doen.
  • Technisch helpdesk: als technisch helpdesk medewerker help je klanten met uiteenlopende vragen van technische aard. Een brede basiskennis is veelal belangrijk, maar nog belangrijker is dat je een probleem snel kunt analyseren en klanten geduldig weet te helpen.

Denk jij dat telefonisch werk iets voor je is? Kijk dan direct op vacatures naar de uitdagende callcenter vacatures in jouw regio en meld je direct aan.